A gumiabroncsok biztosítják a kapcsolatot a gépjármű és az út között, részt vesznek a hajtó- és fékezőerő továbbításában, az út egyenetlenségeinek a kiegyenlítésében, meghatározzák autónk kormányozhatóságát, úttartását, tapadását. Tehát nagymértékben tőlük függ az autó biztonságos vezethetősége, és a kényelmes utazás, ezért semmiképp sem szabad elhanyagolni őket.

Nyári gumiabroncs
A nyári gumiabroncs anyagösszetételének köszönhetően a nyári időszakban nagyon jó tapadást tud elérni. Ezáltal nagyobb menetstabilitást tudunk elérni. Csendesebben működnek, és lassabban is kopnak ezek az abroncsok. A forró aszfalt tartósan meleg, és ha nem speciális mintázatú gumival haladunk rajta, akkor nagyon hamar újat kell vennünk, mert hamar elkopnak.
Joggal gondolhatnánk, hogy amelyik gumiabroncs jó a téli csúszós, latyakos utakra, az megfelel a nyári körülmények között is. Ez azonban nem így van. A téli gumiabroncs hasonlóan kedvezőtlenül viselkedik nyáron, mint fordítva. A téli gumik nyáron nem csak zajosabbak és gyorsabban kopnak, hanem a fékhatás is rosszabb lehet.

Téli gumiabroncs
Hóban, fagyban és latyakos időben, amikor a vezetés körülményei jelentősen romlanak, biztonságos célba jutásunk legfontosabb feltétele a megfelelő téli gumik használata. A nyári gumi 7 fok alatti hőmérsékleten megkeményedik, ezért még száraz út esetén is jelentősen veszít a tapadóképességéből, könnyen megcsúszik.
A téli gumi a speciális alapanyagának köszönhetően hideg időben is rugalmas marad, így nagyobb mértékű tapadást biztosít, jelentősen csökkenti a fékutat. Futófelülete erősen tagolt, a mintaárkok mélyebbek és szélesebbek, így jobb a kapaszkodóképessége. A körbefutó és a haránt irányú barázdák segítik a vízelvezetést, megakadályozzák a vízen-futást, így javítják az úttartást.

Gumi csere/Gumihotel
Azon ügyfeleink részére akik nem tudják megoldani szezonon kívüli gumiabroncsaik vagy kerekeik tárolását azoknak egy elkülönített zárt tárolócsarnokban megoldjuk téli időszakban a nyári abroncsok, nyári hónapokban pedig a téli abroncsok tárolását. A raktározás során a gumikat esőtől, hótól , széltől elzárt sötét és száraz helyiségben helyezzük el.
A gumiabroncsot le kell cserélni:
– ha a profilmélység előírt minimumra csökkent,
– helyi rendellenes kopás esetén,
– ha az abroncson az öregedés jelei láthatók,
– ha az életkora elérte a 8 évet,
– ha olyan sérülés vagy deformáció látható rajta, amely csökkenti a menetbiztonságot.

Kiegyensúlyozás/centrírozás
A kerekek kiegyensúlyozatlansága rázkódásához, a gumiabroncsok és a futómű nagyobb mértékű kopásához vezet, valamint hatására romlik az útfekvés és a kormányzási tulajdonságok. A gumiabroncsok kiegyensúlyozottságát a rezgés első jeleinek megjelenésekor ellenőrizni kell.
A gumiabroncsokat a felszereléskor, illetve a javításukat követő visszahelyezésükkor is centrírozni kell. A kiegyensúlyozást ajánlott 10-15 ezer kilométerenként elvégeztetni
Ehhez a tevékenységhez korszerű centrírozó géppel rendelkezünk, mellyel a kiegyensúlyozatlanság teljes mértékben megszüntethető.
Vállaljuk hozott vagy nálunk vásárolt gumiabroncsok szakszerű szerelését bármilyen méretben. Korszerű gumiszerelő gépünkkel mindenfajta lemez- és alufelnit meg tudunk szerelni anélkül, hogy az abroncsban vagy a keréktárcsában bármilyen sérülést okoznánk.